Wednesday, April 23, 2008

Work...

I work at a thrift store. A non-profit organization. I work with disabled people, or should we say physically handicapped? They can only do so much. And some of them are excellent workers. They try their best.

I don't remember when we found out we're not putting out enough clothes. We have to hang a certain amount of clothes per day. The crew I work with has never met our goal. I don't know why. My supervisor has missed her breaks because she's afraid to loose her job. I personally don't care anymore. I've been with the company over nine years and have seen this before, at least two or three other times. Somehow the stores always manage to get out the clothes the higher ups want.

We've also run out of hangers the past week and had to go home a little earlier than normal. Fine by me. We can't do our job if we don't have the supplies. Besides, I like being sent home early. It gives me more sit down time. I hate standing.

The company does not seem to be doing all that good anyway. I was working 8 hours a day, 40 hours a week, but they took 5 hours away from me. Fine. I work 35 hours a week and still get benefits. Fine by me.

They're threatening to give me back my 5 hours. Right now, that's all it is, is talk. I'll take them back if I have to. That would be more money for me. So either way, I win.

Maybe I should start looking around for an office job when I go on vacation. I don't have anything exciting planned except to go to church because we're having a week long meeting. I'm looking forward to that. Plenty of sit down time then.

63 comments:

/t. said...

you
just keep on
keepin' on, LL,
and it all will work out for you just like it's supposed to -- keep the faith -- we're pullin' for you

¤ ¤ ¤

/t.

..................... said...

yea..
ditto what /t. said..
keep on keepin' on..

i don't have a sit down job either.
it can get tiring ..

Little Lamb said...

/t. Thanks, I appreciate that.

........, I thought you were a teacher. My teacher sat down and stood all day while teaching us students.

Indigo said...

I've found that when a company is doing badly, it's always a good idea to have a backup plan. I got my job at Pretrial three weeks before my old job went out of business.

Skunkfeathers said...

Yep, hang in there and do what ya gotta to take care of you!

Pink said...

no point hangering around any longer than you have to (yes that was a pun)

start looking Lambie. If sit down is what you want, sitting down is what I know you will get.
xx
pinks

Little Lamb said...

Indigo, I sort of have that back up plan. I'm looking at where I went to school for a sit down job. They hire students who have gone there. I keep looking on their web page for jobs.

Skunky, sounds like a plan.

Pink, Okie dokie.

Ruela said...

yes,
start looking
maybe you have luck




best wishes.

Little Lamb said...

Thank you.

Corn Dog said...

I wish you luck in your job search, Lamb. I have been looking too. Maybe we will find one at the same time.

Sometimes Saintly Nick said...

Looking around—even if you’re just looking—for another job is never a bad idea. There’s no telling what a smart lamb may come up with.

Little Lamb said...

Corn Dog, Thanks. I wish you luck too. Maybe we will.

SSN, No, its not. One never knows.

foam said...

art teachers never sit ..
except for those 30 mintutes for lunch.
we are always up and about helping students..
at least i am.

Little Lamb said...

I didn't know you taught art. I thought you were an elementary school teacher.

/t. said...

HAPPY
WEEKEND, LL!

have a seat --
take a load off!

¤ ¤ ¤

/t.

Little Lamb said...

Thank you, /t. I will. Will you finish my laundry, please?

/t. said...

sure

how much
could a lamb wear?

wool sweater: check -- wool mittens: check -- wool leggings: check -- wool touque: check -- wool earmuffs...

whoa! this is turning out to be a lot of work -- sorry, LL, i haven't time

but have a great weekend anyway!

<3

Little Lamb said...

Gee thanks. :-(

carmen racovitza said...

sad, LL?? i want to cheer you up a bit ...


Mary had a little lamb
Her father shot it dead,
Now she takes it to school
Between two slices of bread.

Little Lamb said...

Oh dear! * sob *

/t. said...

wool scarf: check

wool socks: check

wool delicates...

carmen's wool delicatessen...

check

¤ ¤ ¤

/t.

Little Lamb said...

Hmmm.

The Phosgene Kid said...

Hope you find a comfy chair and a good job!!

carmen racovitza said...

hope you find a comfy job and a good chair, LL...:)

Little Lamb said...

Phos and Carmen, Thank you. I may find that. I'm thinking about applying for a records specialist job with the police.

/t. said...

yes

there may be
an opening now
that sting has gone solo

oh, you mean the police department

LAMBIE PD BLUE -- we have lots of donut shops here in canada -- i could send you some!

and please allow me to join the chorus of friends hoping you get the chair ;)

¤ ¤ ¤

/t.

Pink said...

HI Lambie. I don't hope you get the chair.

/t is being silly.

Lamb is better SLOW roasted.

xx
pinks

Little Lamb said...

/t. I have to put the application in before we can discuss the donuts.

Pink, OH NO!!!!

The Phosgene Kid said...

lambs are important to education - where would graduates be without the old sheepskin??

Little Lamb said...

:-0

puerileuwaite said...

Maybe we can spend those 5-hours together. We can start by carefully hanging our own clothes up.

;-)

Little Lamb said...

You may have something there, Pug.

Ruela said...

hey LL ;)

Little Lamb said...

hey Ruela! ;-)

/t. said...

hey LL >8---:   )

hey ruela ?..B  c: {0()>

:)

carmen racovitza said...

dedication to LL...


Mary had a little lamb
She fed it kerosene
The little lamb sat near a fire
Since then she's not benzene
...
...
Mary had a little lamb,
a little pork, a little jam.
An ice cream soda topped with fizz
My gosh how sick our Mary is!

Smile, LL !!!
Am i not impartial ??

Little Lamb said...

hey .t/!

Carmen, Oh no!

Ruela said...

hey /t.

hey LL

hey carmen

;)

Pink said...

hey /t

hey LL

Hey Carmen

Hey Ru

whassup?
xx
pinks

Little Lamb said...

Oh brother, here we go again! Goodnight Ruela, goodnight Pink.

boneman said...

/t, wouldn't that have been:

>8---:} )


HEY! Lil Lamb! I thought of a sit down job that pays well and you might do great at it.
(o lord help me...)
telephone sales.

No, really.
The hardest part about it as some folks take the nos too seriously.
But you would just shrug it off like water on a duck's back.

It pays pretty good, too.

/t. said...

hey LL

hey ruela

hey carmen

hey pinks

hey boneman

>8---:} )

carmen racovitza said...

hay? why hay?

why not high?

good night, sweet princes...good night , sweet princesses...

Exit Horrortia

Little Lamb said...

Boney, NO WAY!!!! I'd also take the no's too seriously too. I applied for that job one time, and you have to get all yeses on that type of job. It may pay well, but its not as easy as you think. That's why theres such a BIG turnover in that field.

/t. :-)

Carmen, :-)

carmen racovitza said...

/t.:#
LL,:#

boneman said...

OK, well, I'll keep thinking on it.

Y'know, I just noticed a couple of things....
The "lamb" army over to the right has gone out of step with each other, somewhat.
Well, 'Speed' Lamb is still on the stuff, but there's also a lamb in there with no arms.
Is that the one that was so good y'all didn't want to eat her all at once?
And, how come that lazy Dolly ain't jumping at all?

The Phosgene Kid said...

That lamb shouldn't have nay legs, it was only missing one arm...

/t. said...

>8---:} )

i can wink, too

>6---:} )

Little Lamb said...

Carmen, \0/

Boney, I already put in an application for a records specialist with the police department. The reason that lamb has no arms is /t.'s fault. He ripped off the arms. Dolly thinks she's in good shape and won't jump rope.

Phos, which lamb?

/.t ;-)

ANNA-LYS said...

*waving right back at You*

(( hug ))

Little Lamb said...

Waves at anna-lys

carmen racovitza said...

LL,i invite you to romania..
you may teach english to kindergarten and work with the kids, here , in galati...get money and sit as much as you can...:)

..................... said...

isn't it nice that it's the weekend. i think it will be lovely..
have a great weekend, ll.

boneman said...

.....why? lil lamb....

....oooohhhhh....

why?.....

(gasp)

/t. said...

what
the heck
happened to
the boneman?!?

looks like he's been chomped by a rogue lamb

HA HAHA AHH AHAH HA AHAH AH AHA HAH HA HA AHA HA AHA AH AHAH AH AHA HAHA HAH AH AH AHA AHAH AH AHA HAHA AHA HA HAH AHA HAH HA HAH A HA HAHA HA HAHA HA HAH AH AHA HA HA!

>8---:} )

Little Lamb said...

Carmen, that sounds great!

Foam, its not the weekend for me yet. My weekend starts Sunday. But then I'm on vacation for 2 weeks.

Boney, I like the police and hope to work with them one day.

Little Lamb said...

I don't know what happened to Boney. Blame me why don't you? Oh yeah, you already have. Baaaa!

/t. said...

AHA AHH AHAH HA AHAH AH AHA HAH HA HA AHA HA AHA AH AHAH AH AHA HAHA HAH AH AH AHA AHAH AH AHA HAHA AHA HA HAH AHA HAH HA HAH A HA HAHA HA HAHA HA HAH AH AHA HA HA HA HAHA AHH AHAH HA AHAH AH AHA HAH HA HA AHA HA AHA AH AHAH AH AHA HAHA HAH AH AH AHA AHAH AH AHA HAHA AHA HA HAH AHA HAH HA HAH A HA HAHA HA HAHA HA HAH AH AHA HA HA!

¤ ¤ ¤

/t.

The Phosgene Kid said...

Drat those carnivorous lambs - left nothing but Boney's bones...

boneman said...

ok, we're gonna plant 'em here.

Some flowers....

so sad.....
never stood a chance.

boneman said...

back to the old pic
a wave and a wink.
Six feet under so
he don't stink.
If you look carefully
you can see the smile
and after watching for
a little while....

the idea suddenly lands....
hey wait a minute! waving hands?

It's a shadow for sure
and I wouldn't want to cause friction....
I mean after all,
it was only fiction.
(or was it? could it be?
well, it probably am
just the red lips of a
rare meat eating lamb.

Little Lamb said...

Honestly!

We have to find the culprit.

carmen racovitza said...

LL, we need english speaking people in education here...
think again...:)